Jaarverslag 1995.

Het voorliggende verslag bestaat naast de synthese uit drie delen.

In een eerste deel worden de aanbevelingen geformuleerd m.b.t. de Gezamenlijke Overheid en haar deelsectoren. Daarin wordt in eerste instantie nagegaan welke de te leveren inspanning is die het mogelijk moet maken om de 3 pct. norm in 1996 te halen. Daarna wordt een primaire saldo norm vooropgesteld voor de nieuwe legislatuur. Die nieuwe norm moet op termijn een evolutie van de schuldgraad naar 60 pct. van het BBP mogelijk maken.

In deel 11 wordt bijzondere aandacht besteed aan de bepaling van de maximaal toelaatbare tekorten voor de periode 1996-2000 voor de Gemeenschappen en de Gewesten en worden de onderliggende methodologische aspecten verduidelijkt.

In deel III worden zowel de uitvoering van de begroting 1994 als de budgettaire vooruitzichten voor 1995 vergeleken met de normen van de Afdeling. Daarbij werd de aandacht in hoofdzaak toegespitst op de vergelijking van de maximaal toelaatbare lekorten met de gerealiseerde of gebudgetteerde tekorten.

Downloaden

Auteur(s)

Afdeling "Financieringsbehoeften van de Overheid"