Jaarverslag 1992.

De werkzaamheden van de Afdeling "Financieringsbehoeften van de Overheid" van de Hoge Raad van Financiën gedurende de periode september 1991 tot juni 1992 worden in dit jaarverslag op beknopte wijze weergegeven. Voorliggend verslag bevat vier delen.

Het deel één herneemt op een bondige wijze de aanbevelingen van de Afdeling voor de komende jaren en voor 1993 in het bijzonder. Deze aanbevelingen, die in deel twee nader worden geëxpliciteerd, liggen volledig in het verlengde van de aanbeveling "Maastricht 1991" die door de Afdeling begin januari van dit jaar werd opgesteld.

Deel drie geeft een overzicht van de budgettaire realisaties van de Gezamenlijke Overheid en van de samenstellende deelsectoren. Daarin wordt speciaal aandacht besteed aan de budgettaire evoluties van de Gemeenschappen en de Gewesten tussen 1989 en 1991.

Tenslotte geeft deel vier de evaluatie van de begrotingen 1992 van de overheidssectoren t.o.v. de normen die werden bepaald in het advies 1991. Dit deel sluit af met een globale appreciatie van de toestand op het vlak van de Gezamenlijke Overheid, op basis van de begrotingen 1992.

Downloaden

Auteur(s)

Afdeling "Financieringsbehoeften van de Overheid"